Author Topic: Samples downloaden en opslaan op mijn Yamaha Arranger Home Workstation PSR-S710  (Read 1797 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline stepano

Hello,

Ik heb een PSR-S 710 keyboard . De voice "STRINGS" waaronder zich Strings, Allegro, Orchestra, Symphonic, ConcertoStrings,  OrchStrings, StringsQuartet, ConcertoStrings, AmeloStrings, Chamberstrings  klinken bijna allemaal hetzelfde als ik speel op mijn toetsenbord. Als ik een liedje speel met Allegro ingesteld klinkt dit hetzelfde als dat ik een liedje speel met Orchestra of symphonic.
Ik ben op zoek naar een voice waarvan de klankweergave een volledig strijkers orkest laat klinken, zoals je die bij de liedjes hoort op de radio en tv.
De sample "Symphonic" klinkt ondanks de aanduiding van twee violen (wat duid op meerdere violen) zeker niet als een volledig strijkers orkest of viool ensemble.
Is het mogelijk om een sample of voice (virtueel instrument vst) te downloaden die een volledig strijkers orkest weergeeft? En zo ja ,hoe kan ik deze sample dan importeren in mijn PSR-S710?
Bijkomende vraagjes: Naast de knop Fade in/out staat de knop OTS LINK. Waarvoor dient deze knop?  En wat betekent AUTO FILL IN?
Een technisch vraagje: zit er in de PSR-S710 een geluidskaart ingebouwd?
Dank bij voorbaat.
Grtz,
gilbert    :)

Offline Duurduur

Only in english, please!
Yamaha PSR E463
Logitech Z623 Speakersystem