Author Topic: Aus-/Einschalter für eine Yamaha PSR S770  (Read 3260 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Poknudes

Aus-/Einschalter für eine Yamaha PSR S770
« on: February 10, 2021, 10:38:00 PM »
Hello everyone
Knows someone where to get an off/on switch for a Yamaha PSR S770.
Apparently it does not exist in the whole of Germany  >:(
Greetings Peter
 

Online overover

Re: Aus-/Einschalter für eine Yamaha PSR S770
« Reply #1 on: February 11, 2021, 03:26:36 AM »
Hi Peter,

you can get Yamaha spare parts from the German company "Audio Schierbecker, Hamburg":
>>> https://www.audio-service.com/asshop/shop.nsf/sts?open

The circuit board "PNM" (Yamaha Part No. ZP451000), on which the power switch is located, costs about 70 euros. Unfortunately, this "momentary switch" (SW100) is not listed individually in the Service Manual.

If I were you, I would ask by e-mail (mail@audio-service.com) whether a) this board could be delivered and b) the switch can also be delivered individually.

Please also see the attached picture!


P.S.
The S770 Service Manual can be found here: :)
>>> https://psrtutorial.com/lessons/workshops/ServiceManuals.html


Best regards,
Chris

[attachment deleted by admin]
« Last Edit: February 11, 2021, 10:29:24 AM by overover »
➪ Everyone kept saying "That won't work!" - Then someone came along who didn't know that and just did it.
➪ Never put the manual too far away: There's more in it than you think! ;-)
 
The following users thanked this post: Taffinator

Offline Poknudes

Re: Aus-/Einschalter für eine Yamaha PSR S770
« Reply #2 on: February 13, 2021, 04:50:03 PM »
Besten Dank für ihr bemühen werde es gleich an meine Bekannte weitergeben
die diese Schwierigkeiten hat
Liebe Grüße Peter Sedunko
 

Online overover

Re: Aus-/Einschalter für eine Yamaha PSR S770
« Reply #3 on: February 13, 2021, 05:39:44 PM »
Hi Peter,

I am glad that I could help you!


P.S.
We both were in contact earlier via the German Yamaha Forum, which unfortunately has been closed for some time. (I was active there as "t4chris" for many years.) :)


All the best from Germany,
Chris
➪ Everyone kept saying "That won't work!" - Then someone came along who didn't know that and just did it.
➪ Never put the manual too far away: There's more in it than you think! ;-)
 
The following users thanked this post: Poknudes

Offline Poknudes

Re: Aus-/Einschalter für eine Yamaha PSR S770
« Reply #4 on: March 12, 2021, 06:32:14 PM »
Hallo Christian wie schön das ich Dich endlich gefunden habe , wir Jutta ,Ingried, Proteros und andere noch haben dich in anderen Foren schon gesucht
Du wirst ja nicht nur von mir sondern auch von den anderen hochgelobt das wenn man wirklichen Rat brauchte sich immer an dich wenden konnte.
Am Anfang als es mit dem Yamaha Forum aus war tat ich mir schon schwer hatte aber auch sein gutes mußte mich intensiver mit meinem PSR3000 beschäftigen.
komme jetzt schon so halbwegs zurecht kann mein Key auch reparieren wenn nicht direkt die Module beschädigt sind Gummikontakte oder ähnliches
da gibts keine Schwierigkeiten. Wir waren die meisten von uns bei Holger im Keyboardtreff aber nach einiger Zeit hats mir und den anderen auch dort unter den Oberlehrern
und Besserwissern nicht mehr gefallen ohne das sie wirklich einen Backround gehabt haben sie nur mehr gestänkert und der Lanze hat natürlich auch seinen Senf dazu gegeben.
Dafür ist jetzt dort im Juni Schluß was man so gehört hat mich persönlich interessierts nicht
Wir sind jetzt bei Michael nennt sich "Welt der Tastenfreunde - Eifelsounds" na das wird ein Hallo wenn ich es kund gebe , vielleicht schaust einmal dort vorbei.
Liebe Grüße Peter
PS: hab jetzt erst gelesen , es gibt angeblich keine Ausschalter mehr fürs S770 Frank hat ihr geraten ein neueres zu kaufen er nimmt das alte in Zahlung